Pinned toot

Ahahahaha holy shit I got quoted into Hansard.

Pinned toot

Aussie bogan RWNJs are not welcome on my instance.

I have officially Had Enough of work for today.

I just tricked myself into falling down a "haha line go up" rabbithole.

mh (~) 

JP boosted

RT @null4bl3@twitter.activitypub.actor
They did. The crazy bastard actually did it!

I have successfully done tech support on Jnr's zoom chat with his friends that wasn't working to his great distress. I plugged the headphones in properly.

Struggling to find the motivation to copyedit client press releases today.

And @ThermiteBeGiants will be pleased that an external outlet is being placed directly opposite the tin shed for later agricultural shenanigans.

Show thread

Sparky is now installing approximately eleventeen billion powerpoints in the new garage.

JP boosted

science fiction: in the future, robots will do everything a human can!

robots:

:drake_dislike: "Only having one child means they won't bicker with their siblings" :onemilliondollars: :awesome:
:drake_like: "Yeah, but they bicker with you instead." :facepalm: :oh_no_bubble:

Jnr and the other half are showing the early stages of cabin fever. So this is all going well.

Part of me wants to just run a 12V rail to the shed from a mains adapter in the new garage nearby. But that means a trench and buried cable.

Show thread

Now to maths my way to figuring out how many lumens I want in each location in the shed roof, and how many 50mm segments @ 45mA draw that means, and then how long they likely need to stay on for.

Show thread

Hmm. 970 lumens per metre is quite a lot.
A full 5m strip will draw 4.5A, which won't last long if the battery is only 1.3Ah.
Dunno that I need to put the equivalent of 5 x 75W bulbs in the one 3m x 3m shed. Shorter segments will work better.

Most of that is lights, solar panel, and battery, though.

Show thread

Ultimately this is looking like about $200 worth of gear if I go the "assemble from pre-fabbed bits" approach. Including bulk buy of stuff like cabling that I'll use in other things.

Show thread

Hmm. The battery seems to be the trickiest part here. Looks like the cheap/utility tradeoff option is a sealed lead-acid battery of some kind, but I will have to maths to figure out the right amp rating for charge/discharge and match it to a small solar panel.

Show thread

This thing should be pretty simple, but I likely need a charging regulator for the battery/solar interface that might involve circuit building.

Show thread

All my elec eng circuit design skills have atrophied from lack of use. I hope it doesn't take me too long to re-learn how circuit stuff works.

Show thread
Show more
eigenmagic.net

The social network of the future: No ads, no corporate surveillance, ethical design, and decentralization! Own your data with Mastodon!